piatok 1. augusta 2014

Palubný denník karavanistu - Taliansko (11.)

11.deň - streda

Je zamračené, balíme, ale tuším sa vyjasnieva. Odchod cca o 11-hod. Cena za kemp - 80.- €, tachometer hlási 132.310 km.
Cesta okolo Tremoli - krásna voda a pobrežie. Smer sever - Alba Adriatica (dialnica 14,40 €). Adriatico - ešte pred palmovou riviérou by sme sa chceli LEN okúpať. Zaparkujeme na kraji cesty medzi ostatné autá a ideme sa tak na rýchlo na hodinku okúpať. Tí neandertálci v uniformách nám tu nedovolia parkovať. Rýchlo preč, padáme ("mierne" nasratý). Po ceste sme si pozreli nejaký kemp, napr. Martinisicuro - pri mori: N 42°52.597 E 013°55.309  (Riva nuova)

Kúpeme sa pri železničnej tati, prechádzam cez podchod, úzky tak pre jednu osobu, keď mi zrazu nad hlavou prejde vlak, Skoro som sa posr...  Na parkovisku sme v knihe kempov našli kemp len 11 km odtiaľto - Porto Recanati - kemp Bellamare - priamo pri mori. http://www.bellamare.it/it/camping-marche-campeggi-marche.html
podchod pod vlak:
12.deň - štvrtok
Doobedu kúpanie, poobede len chvíľu, zase začalo pršať. Kúsok od nás sa vlieva voda z rieky do mora, trocha chladí vodu, keď sa cez ňu prebrodíme na druhú stranu pláže, tam je teplejšia.
Je rozhodnuté, kemp je dosť drahý (ale dobrý), večer začíname baliť, ráno pôjdeme zas ďalej.

Jedna zaujímavosť. (Hlavne) taliani zvyknú kempovať tak, že si pred karavan postavia jeho stanový prístrešok, ešte si postavia stan - kuchynku, a ešte si postavia stanový altánok a pod ním sedia. V karavanovom prístrešku majú väčšinou telku a skrinky, v kuchynke samozrejme varia, načo by si zasmradili karavan a v altánku samozrejme jedia a sedia. Majú tu tiež veľké chladničky, keď tak premýšľam, tiež si tu toho kopec nanosili ako v tom kempe predtým, len tuto je to o inej úrovni, také úhľadnejšie, krajšie, so vkusom. Tu je príklad ako to vyzerá keď je to aj esteticky riešené (na noc pred búrkou znížili altánok):

13.deň - piatok

Doobedu ešte pláž, voda je po búrke celkom kalná, rieka ju zakalila.
Cena za kemp 120,- €, odchod cca 12.30 hod., tachometer 132.737 km, smer sever: Sirolo - Senigalia (diaľnica) - Ravena. S Martinom a Ivanou sme sa rzlúčili, oni majú viac naponáhlo než my, my si ešte niekam odskočíme cestou. Sirolo, mestečko na kopci s krásnym výhľadom na more, len krátka zastávka na pár cvakov. A potom už ďalej, ale o tom až na ďalšej strane.