piatok 31. mája 2019

Svadobná cesta do Španielska (1.)

Áno, čítate dobre. Boli sme na svadobnej ceste. A možno preto v Španielsku, lebo pred svadbou sme boli na našej spoločnej prímorskej dovolenke práve v Španielsku, pár rokov po svadbe zase druhý krát. Asi tu nám k tejto krajine začal rásť nejaký vzťah, pretože Španielsko je skrátka Španielsko. Tak teraz po 25 rokoch od svadby sme si k výročiu dali darček a išli sme na ďalšiu svadobnú cestu. A keďže po tých rokoch už dovolenka v štýle opekania sa už nie to, čo nám vyhovuje, tak sme to dali na krátku, ale intenzívnu poznávačku: Gibraltar/Maroko/Alhambra. A aby to bola dovolenka ako má byť, tak s cestovkou, do hotela a so sprievodcom.
Deň 1. PONDELOK:
Dnes len letíme. Po práci, poobede, ušetrili sme deň dovolenky, čerpali iba nejaké náhradné voľno a leteli sme z Bratislavy. Tentoraz načas, bez meškania. Na večer sme už pristáli v Malage, pre tých čo si hneď nevybavia orientáciu, je to ešte vzdušnou čiarou cca 950-980 km pod Barcelonou. A len nejakých 160 km od Gibraltaru. Teplota a počasie je tu zaručené, slnko zapadá o viac ako hodinu neskôr ako u nás, čas na hodinkách sa nemení.
Delegátka nás čakala na letisku a porozvážala nás po hoteloch. Ospravedlnila sa, že nám museli zmeniť hotel, lebo v tom našom majú veľký problém s kuchyňou, majú ju rozbitú a musia ju prerábať. A náš nový hotel bol väčší luxus – hotel Tarik. V mestečku Torremolinos, k moru len cez cestu. Naozajstná dovolenková atmosféra, len tých ľudí ešte pomenej, čo bolo ideálne. Informácia, že ráno máme odchod o ôsmej spred hotela nás rozosmiala, a ďalšia, že ďalší deň odchádzame už o pol piatej, ešte viac. No ale neprišli sme vylihovať k moru (mimochodom má len okolo 19 stupňov), oddychovať budeme doma.
Keďže presný program výletov sa určuje až na mieste, tak dnes ideme na Gibraltár. Pre upresnenie, všetky lístky a vstupenky sa musia kupovať vopred. Nahlási sa množstvo ľudí a oni si určia, kedy nás tam pustia, kedy majú voľné. Vstupenky sa na veľa pamiatok vypredajú pomerne rýchlo a skoro a tak nám určili, že Alhambra bude až vo štvrtok. Nevadí. Na poradí nezáleží, podstatné je, že uvidíme všetko čo sme chceli. Tak ráno na Gibraltár.

Hotel Tarik je veľmi milý a pekný hotel. Patrí k tým prvým, čo v tejto oblasti vznikli. Ale to neznamená, že je zaostalý a plný starého nábytku. Práve naopak. Na sebe stále "pracuje" a je veľmi pekne obnovený. Izby sú moderné, čistučké s krásnou kúpeľňou. Z jedálne máte výhľad na pláž. Keď sa vám ujde izba do dvora, tak máte výhľad na bazén. Je to pekné a kľudné miestečko. Dal by sa nazvať hotelom rodinného typu. Poloha je ideálna, napravo aj naľavo od neho je množstvo reštaurácií. Pláž je doslova na skok, síce cez cestu, ale je to len malá miestna komunikácia a doprava na nej je slabá. Hlavná cesta je vyššie nad hotelom.
Do mesta Toremolinos je to z letiska cca 15 minút. Takže ideálne miesto na výlety do okolia. Nižšie od mesta sa začína golfová oblasť s centrom v Marbelle. Je to "milionárske mestečko" s výskytom známych osobností.