Stránky

utorok 17. augusta 2021

Dovolenka Čechy 2021 (4.)

 Deň 4. – ŠTVRTOK

Pokračujeme do Olomouca, originálnym názvom Olomóc. Viktor s Jiřinkou nás privítali, karavan sme zaparkovali v asi najužšej uličke celého mesta (pred ich domom) a ideme na fakultatívnu prehliadku mesta. Sprievodca Viktor, dobre naladený rodák „vodsuď“ v dobrej kondícii nás povodil asi po 90-tich percentách historickej časti mesta. To, že Olomouc je krásny sme si mysleli, ale nevedeli sme, že je to druhé najhistorickejšie mesto v Čechách. Dokonca bol po Prahe a Vroclave v stredoveku tretím najväčším mestom krajín Koruny Českej. V určitých rokoch tu vyrástlo množstvo kasární a bolo svojím spôsobom vojenským mestom. Na druhej strane tu bolo množstvo kostolov, veriacich a biskupov (22 kostolov a chrámov, 12 kaplniek a 11 cintorínov). Tieto dva protipóly sú tu zrejmé v architektúre budov. Plus k tomu bolo mesto centrom vzdelanosti a tomu zodpovedalo jeho množstvo univerzít. Prešli sme niekoľko fontán, až ma nutká položiť súťažnú otázku: koľko je v meste korytnačiek? (oceľových, kamenných, malých, veľkých...)




Po prehliadke mesta ma Viktor s Jiřinkou zaskočili pripomenutím mojich narodenín. A ja som sa tešila, že na staré kvočky si už ľudia nespomenú, mýlila som sa. Prišli mi gratulovať aj Pavla s Petrom a to bolo to ozajstné Überraschung. To som nečakala. Sedeli sme až do tmy, keď sa začali sťahovať búrkové mračná. Svine. Neutiekli sme im, vláčime ich všade za sebou. Ide riadna hrmavica. Snáď neudrie blesk do ich domu, no dva krát na to isté miesto hádam nie. A naše dievčence spia na ulici v karavane, to budú mať spánok. Tak dobrú noc.


Deň 5. – PIATOK

Že je slnko vysoko mi do postele prišli oznámiť dva krásne pudlíky. Malé plyšové mojkadielka. Dnes pokračujeme v ceste domov. Raňajky ešte u Viktora a Jiřinky, ale potom už cesta domov. Pôvodne sme sa chceli ešte cestou niekde zastaviť, ale Dianke už prišiel termín na očkovanie práve na dnes. Aj tak už čas nedodrží, tak aspoň dátum aby stihla. Na hraniciach na Slovensko sme mali nachystané všetky potrebné papiere v ruke, colník len mávol rukou aby sme pokračovali v ceste. Asi predpokladá, že dovolenkári v karavane pri ceste rátajú s potrebnými vecami a majú všetko. Tak díky kámo, aj ty si si ušetril robotu a čas. Domov sme prišli akurát k obedu. A potom šup, šup vybalovať karavan. Neznášam to.

1 komentár: