Stránky

nedeľa 1. novembra 2015

Palubný denník - víkendovka (2.)

Deň 3. - NEDEĽA
Po raňajkách sme vybrali smer ďalšieho zámku.

*Nové Hrady*
Krásny zámok v strede obce. Je až neuveriteľné ako krásne sa dokáže udržiavať takáto pamiatka. Je to tiež súkromný majetok, ale stojí za to si ho aspoň zvonka pozrieť. Je tu bludisko zo živého plotu, múzeum bicyklov aj klobúkov. Veľa krásneho nad umelými jazierkami. Je to malý Schonbrun. Ak je to cestou, treba sa tu zastaviť.



*Litomyšl*
Renesančné štvorkrídlová pamiatka v centre mesta. Pomerne veľký, udržiavaný zámok so zaujímavou fasádou. (To množstvo dverí čo som si v tomto meste odfotila !)
Zámok bol v roku 1990 zapísaný do zoznamu UNESCO. Najzaujímavejšie sa mi videlo nádvorie, ktoré je zdanlivo medzi 4 budovami, ale v skutočnosti jedna strana je vlastne len múr s balkónmi, ale celé dookola  s oblúkmi na stĺporadí.
V jednom z domov vedľa zámku sa narodil Bedřich Smetana. V meste bola asi nedávno nejaká špeciálna akcia, lebo tu bolo veľa pomaľovaných lavičiek, farebne, zábavne, rôzne.

Po obede v čínskej reštaurácii a ešte pár fotkách dverí pokračujeme ďalej k ďalšiemu hradu.

*Bouzov*
Po prechád. zke do kopčeku okolo "domečku s hrníčky" sme prišli až k bráne tohoto rozprávkového zámku. Natáčalo sa tu niekoľko rozprávok. Vybrali sme si najlacnejšiu prehliadku - vežu. Celkom hore mi hneď prišla na myseľ rozprávka "O princezné Jasnence a létajícím ševci". Tu na vežu pristál s tými krídlami. Prehliadka s názvom "Hrad s ptačí perspektivy" by som zmenila, pretože z veže sa nesmelo moc vykláňať (a ja som ani nedočiahla) tak moc toho nebolo dole vidieť, len strechy a široký výhľad naokolo. Ale aj tak by som tento hrad zaradila medzi tie najkrajšie, aspoň zvonka.



*Náměšť na Hané*
Tu sme sa zastavili, dá sa povedať cestou. A ledva sme to našli. Museli sme sa pýtať v dedine. Maličký zámoček s parčíkom dookola. Dopravne veľmi dobre vyriešené, lebo je umiestnený akoby v strede obrovského kruhového objazdu. Bolo už pomerne dosť hodín, tak sme to zobrali takou rýchlovkou, ani slniečko už nebolo, ale dali by sa tu narobiť pekné fotky. Ku zámku vedie pekná stromová alej s kockovanou cestou dookola zámku. Okolo sú aj staré, ale obývané domy.

A to je pre dnešok všetko.
Ide sa domov.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára