nedeľa 7. augusta 2016

Palubný denník karavanistu (1.) - Poľsko - Litva - Lotyšsko - Estónsko

Deň 1. - SOBOTA

Takže trasa je pomerne dôkladne naplánovaná, zmeny nie sú vylúčené, všetko bude závisieť od času, ciest a peňazí. Máme natankované, plnú za 64,58 €, stav tachometra je dôležitý:
                      140. 526 km
Prvá zmena v trase nastala ešte na Slovensku. Náš plán bol smer Orava a Poľsko, Majka (navigácia) ukazuje inak, na Čadcu, Český Těšín, Třinec, Bialsko Biala. Poslúchneme ju, asi tu budú lepšie cesty, veď logicky, hlavne tadiaľ chodia kamióny, tak asi to tak bude. Po klasickom slovenskom obede – vysmážanom syre s hranolkami - pokračujeme a slávnostne prekračujeme prvé hranice do Poľska. (Do Čiech hranice nerátam, to je ako doma).
Je 12,15 hod a expedícia začína. Takže Bialsko Biala, Čenstochová, Waršava. V Poľsku je popri ceste veľa predavačov čučoriedok a hríbov. Je ich ako húb po daždi (alebo ako Poliakov pri cestách ?). Občas aj sociálne pracovníčky... aj v červenom (santa-clausovskom) prádle. No, niekto bude mať Vianoce.
Ideme po diaľnici S8, až doteraz nám popŕchalo. Ale už nepopŕcha, už prší. S8 do Waršavy je pekná, čistá, každú chvíľku je pumpa, alebo pre tých čo by chceli presadnúť, aj autobusová zastávka.
Parkovisko vo Waršave, odporučené pilotom druhej posádky a následne nájdené na maps.google, neexistuje (ako nás zavčasu informoval pilot Julius). Nuž, never všetkému čo je na googli. Poliaci sú rýchli a zruční, maps.google nestíha.
O 19.37 sme zaparkovali na parkovisku pod Waršavským Royal castle – Zámok Krolewski. Posádka druhého karavanu zatiaľ na miesto nedorazila, dáme si prechádzku po večernom meste, teda blízkom okolí. Takže Rynek Starego Miasta (staré námestie), potom barbakan a pomaly okolo pomníka Marie Curie Sklodovskej, smer dolu k vode, k fontáne. Je tu nejaká akcia, všade kopa ľudí, fontána svieti, hra svetla a vody. Bolo to pekné vodné divadlo, no už ideme do auta a dobre sa vyspať. Druhá posádka nedorazila - uvidíme ráno.
Je večer, prvý deň máme už za sebou. Bol náročný, hlavne pre šoféra - dali sme cca 590 km.