2.deň – PONDELOK
V kempe Gradovac sme platili 305,-kn. Ráno bolo pomerne
chladné.
Oproti kempu sme natankovali do plna 61,69 l = 590,99,-kn.
Stav tachometra 127.512 km .
*Plitvice
Cca 2 km
od kempu, príchod 8.30. Krásne jazerá, až nenormálne gýčovitej tyrkisovej
farby. Winetua sme síce nestretli, ale prišli sme zavčasu, tak ešte nebolo tak
moc ľudí. Úžasne drevené chodníčky – mostíky cez jazerá a vodopády.
Vstupné – 2x dospelí + 2x deti =45,-e.
Hore v bufetoch eurá neberú (tak im treba).
Keďže sme si fľašu s vodu zabudli na vstupe, tak sme sa
občas napili vody z jazera. Aspoň sme tú ťažkú fľašu nevláčili. Miesto
vody si stačí zobrať pohárik. Našu fľašu s vodou nám nikto nevypil, tak sme
si ju pri východe našli. Pri odchode padla súťažná otázka: Koľko karavanov bude
na parkovisku ? (Ráno sme boli prvý). Vyhral otec rodiny – napočítali sme ich
13. Ešte vyplatíme parkovací automat a ide sa ďalej. Odchod 13.00.
Pokračujeme na Dubrovník cez Gračac – Knin – a dole.
Cesta cez suché vnútrozemie je pekná, a ako naschvál je tesne pred
Gračacom uzavretá cesta – treba ísť naspäť, asi 50 km obchádzka. Keď sme to obišli, naše
zistenie bolo, že tými 50-timi kilometrami sme obišli asi 6 km úsek. Keby sme išli
rovno, tak by sme sa len s cestármi obišli. Keby sme nemali také veľké auto, asi by sme to riskli. Ďalšia cesta na Knin bola
trochu depresívna, množstvo opustených a rozpadnutých domov po vojne
v r. 1992.
15.45 - Kafe pauza s „estetickými“ záchodmi pri ruinách
domu,
16.50 – Knin. Čím viac k hraniciam Bosny, tým viac
opustených domov. Smer Split – nábeh na dialnicu, 19.30 zjazd z dialnice.
Cena dialnice 14,-e, a ďalej len kopce, kopce, kopce ...
Otrasná krajina.
Pred Dubrovníkom hľadáme kemp. Dedina Oračac, kemp „Pod Maslinom“. Nemali voľné miesta, ale ukecali sme ho (šéf posádky ho ukecal), a dal nám miesto. Po umierajúcej, vyčerpávajúcej ceste ešte zdviháky pod auto a konečne spať. Karavan je úžasný výmysel, dá sa v ňom spať aj za jazdy. Bohu vďaka !
Pred Dubrovníkom hľadáme kemp. Dedina Oračac, kemp „Pod Maslinom“. Nemali voľné miesta, ale ukecali sme ho (šéf posádky ho ukecal), a dal nám miesto. Po umierajúcej, vyčerpávajúcej ceste ešte zdviháky pod auto a konečne spať. Karavan je úžasný výmysel, dá sa v ňom spať aj za jazdy. Bohu vďaka !
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára