streda 5. septembra 2012

Denníček z ciest po Morave (2.)

2.deň.
intenzívny budíček neúnavného kohúta o 6.00 hod. Na dovolenku trošku priskoro.
Mirek nám poprial šťastnú cestu a ukázal smer z Vlčnova na Buchlovice.

Buchlovice.

Krásny zámočok s francúzkym parkom a anglickou záhradou. 1500 druhov fuksií.
Sem sa niekedy vrátim na nákup čínskych ruží a podslnečníka.
Vstupné 120,-/osobu, 50,- parkovisko.
Omara sme pozrieť nestihli.

Buchlov.

parkovisko 100,- caravan (do riti), 30,- os. auto, hrad - malý okruh 90,-, veľký 130,-. Malý bohato stačil, musíme šetriť čas aj peniaze aj na ďalšie hrady. Z hornej veže pekný výhľad na okolie.

Bučovice.

Mimo plánu, ale na Mirkovej Marty o jeho existencii sme sa tu zastavili.
V strede dediny, spredu nová fasáda, vzadu krásny malý park s nízkym živým plotom. Nádvorie vnútri hradu veľmi pekné, dookola balkónové, opravujú vysokú sochu na fontáne.

Slavkov u Brna.

Čakala som väčší zámok, ale aj tak je krásny, časť v rekonštrukcii. Je prakticky v strede mesta, tak sa dá nájsť parkovisko aj zadara. Zadná záhrada a celkovo štýl zámku mi pripomína rakúsky Schonnenbrunn.

Priepasť Macocha.

Vysololi sme 220,- českých za lanovku a vláčik do jaskyne a zbytočne. Posledný vstup bol o 16.00 a my sme prišli o 16.10. Obsluha lanovky hore nám povedala, že posledný je o 16.40. Smola, už je september. Naspäť sme radšej išli túru 2 km - cca 50 min (väčšinou hore kopcom). Vstupné - cca 90,- kaček, Punkovná jaskyňa 170,- ( s plavbou loďkou).
Priepasť Macocha je riadne hlboká. 220 schodov na dolnú vyhliadku. Parkovali sme našťastie zadara, asi keď sme prišli neskoro.

Navigácia Majka nás vedie po tých najhorších cestách, teda také ani u nás nemáme. Záplata na záplate a tá na záplate. Ten cyklista čo sme ho obiehali asi prišiel dole s hranatými galuskami.
Po ceste Sloupsko - Šošúvská jaskyňa, zastávka pri vstupnej diere, posledná prehliadka o 16.00, ale podľa fotiek vyzerá veľká a pekná.

Lysice.

Zámok otvárajú o 9.00. Parkovisko pri kúpalisku je fajn, snáď nám v noci nebude nikto búchať na auto. Uvidíme či majú kohútov. Hranolky a pejvo v reštike a dobrú noc.