streda 21. septembra 2016

Palubný denník karavanistu (12.) - Poľsko - Litva - Lotyšsko - Estónsko

Deň 12. – STREDA

*Trakai*
Večer sme si pozreli zvonka tento zaujímavý hrad na vode. Teraz ráno to skúsime znova, nech sa dajú aj nejaké fotky spraviť. Takže po bagristickom budíčku (vedľa záhrady/kempu je stavenisko, ale s TOI TOI-kou), ideme na hrad. Vedú k nemu dva mosty, jeden je zrovna v rekonštrukcii takže sa ide provizórnym vedľajším mostom, pre mňa troška nepríjemne, tesne nad vodou.  Krásny, úplne fotogenický pohľad naň je asi ešte z tejto strany, z dediny, skôr než prídete na prvý most, cez pomerne širokú vodu. Hrad bol postavený tým istým človekom, ktorý neskôr založil a postavil Vilnius – knieža Gediminas. Postavil ho na bažinách, aby bol ťažko dostupný. Hrad je krásny aj na fotkách, pohľadniciach, aj na vlastné oči. Najkrajší je asi letecký pohľad,  pre nás len na obrázku. Hrad sa skladá z akéhosi nádvoria a druhého hradu s veľkou vežou. Dookola je múr s okrúhlymi baštami. Pozreli sme len na nádvorie, dovnútra sa nám nechcelo ísť.

V meste je veľa pekných farebných drevených domov s tromi oknami. Je to podľa ľudovej tradície židov čo v nich žili: jedno okno pre boha, jedno pre majiteľa, jedno pre veľknieža.

Po prechádzke ešte koštujeme v reštaurácii miestnu špecialitu – Kibinai. Sú to šatôčky plnené všetkým možným. Tu mali na výber kuracie mäso, jahňacie, bravčové, alebo syrovú náplň.
Kemp nás vyšiel 12,-€ (auto, elektrika, 4 osoby), ešte nákup a odchod – smer Marjampolé – Poľsko – Suwalki. Tankovanie 33,69 l = 29,99 € (0,89€/l).

V Marjampolé sme sa troška pomotali, hranice sme prešli o 14.40 hod. Ďalej okolo mesta Rajgród – pekný kostolík, no a pri meste Bialystok už hľadáme kemp. Dnes sme prešli už okolo 340 km, je čas zakotviť. Horko-ťažko sme našli kemp, lebo na nete boli súradnice, ale je tu veľa nových ciest, ktoré naša Majka ešte nemá stiahnuté. Tak ale na koniec sa to podarilo. Tu na parkovisku som si odšoférovala svojich 20 metrov a zakempovali sme. Kemping - akoby ho práve opustila totalitná republika, opustené stánky, zarastené chodníky Cena 14,-€ zase za všetko.