nedeľa 1. novembra 2015

Palubný denník - víkendovka (1.)

Deň 1. - PIATOK
vyrážame o 17:00, skúr sa nedalo. Tankujeme u nás na Slovnafte 45,96 l = 50,10 €.
Stav tachometra 138 774 km.
Po večeri na hraniciach (fazuľová polievka) pokračujeme do cieľa. Do Chrudimi prichádzame o 22.45 hod. Stav tachometra 139 054 km. Zaparkovali sme na sídlisku pri garážach, kúsok od areálu kde je burza kaktusov.

Deň 2. - SOBOTA
Ráno vstávame,preparkovali sme a po káve ideme na kaktusy. Dobre že sme preparkovali hneď (v pyžame), lebo kým sme vypili kávu a najedli sa, parkovisko sa zaplnilo.

Na burze je hlava na hlave, minula som 1600,- Kč. Vyrážame na hrady. Najbližší po ceste je:

*Kunetická Hora*
Hrad vyzerá byť vysoko na kopci, ale zdanie klame. Dá sa vyjsť pomerne vysoko, teda blízko pod hrad. Pri reštaurácii parkujeme.
Hrad patrí medzi najstaršie v čechách, dokonca je to najstaršia stavba hradného typu. Veľmi pekný hrad, krajší než sme očakávali. Na hrade sa natáčala rozprávka Arabela, teraz tu bola výstava kostýmov z tejto rozprávky. Tak po vyšľapaní schodov sme ich všetky našli, bol tu aj Fantomas, Rumburak, Xénia.

*Opočno*
Tento zámok sme si pozreli len zvonku a nádvorie. Je veľmi pekný, aj keď sa zvonku z diaľky hneď tak nejaví. Na nádvorí sú balkóny s klenbami, ale aj červená fasáda. Pod hradom je park a zhora výhľad, lebo park je na kopci pod schodiskom z druhej strany zámku. Renesančný zámok je z roku 1560-1567.

*Častolovice*
Zámok patrí súkromníkovi, lepšie povedané majiteľke zámku - potomkovi pána, ktorý zámok kúpil v roku 1694. Je krásny, reprezentačný. Na nádvorí je veľa kvetov, papagáje, palmy. Pri zámku je veľký park s jazierkom, jeleňou oborou, veľa ruží - ružový sad, v parku je aj altánok - drevenica a v nej bar - občerstvenie.

*Doudleby nad Orlicí*
Pomaľovaný zámok je tiež v súkromnom vlastníctve. postavený bol v rokoch 1588-1590 a majitelia sú potomkovia staviteľov. Zámok má peknú ornamentálnu maľbu aj na malom nádvorí. Vnútro je pravdepodobne v loveckom štýle. Záhrada a parčík okolo je pomerne malý, vedľa zámku sa pod stromom vyvaľovali kravy.

Na nocľah sme našli Autocamp Orlice pri rieke Divoká Orlice kde často bývajú a nocujú splavníci. Táto časť rieky je tiež súčasťou splavov. Je to retro kemp. Súkromníci si ho zobrali do nájmu a ešte tu majú veľa roboty, tak zatiaľ je to ako keby tu trošku zastal čas.
Cena za noc za 2 osoby v karavane bola 300,- Kč.