nedeľa 14. augusta 2016

Palubný denník karavanistu (3.) - Poľsko - Litva - Lotyšsko - Estónsko

Deň 3. - PONDELOK
Vstávame o 7.30, WC, teplá sprcha.
Ešte raz vybehneme na miesta kde sme mali už večer málo svetla na fotenie. Teda vybehneme, nie všetci, len ja a Julo, najväčší fotiči.
Vyplatíme kemp – 60 Zlt (15,-€) a odchádzame smer Gizycko.

*Mazury*
O cca 11-tej sme v dorazili a našli parkovanie v kempe v prístave, medzi malými jachtami, plachetnicami. Pri káve prečkáme zhoršené počasie a dážď. Našťastie krátky, ale aspoň môžem uchmatnúť pár podpivníkov pre jednu vášnivú zberateľku. Niekedy neviem, či som na dovolenke, alebo na zberacom zájazde, lebo mám stále na mysli podpivníky, magnetky, piesok, kamienky, šálky a podobné somarinky.
Takže dážď ustal, trošku si to tu omrkneme a ideme ďalej. O 12.30 vyrážame smer Suwalki. 14.20 sme takmer na hraniciach a tam sa valí kamión za kamiónom. Asi tam majú hniezdo.
Za hranicou tankujeme lacnejšie: 39,09 l = 37,76 € (0,966 €/l), tachometer: 141.529 km.
Obišli sme Rusov, trasa Kalvarija – Mariampole – Zapyškis

*Zapyškis*
Krásny starý kostol na konci dediny, vpravo pri rieke Nemen. Kostol z červených tehál je na veľkej zelenej lúke, čakajúci na fotografov. Jeho steny, tehlička po tehličke naukladané až k nebu tu smutne stoja, ako keby mu utiekla zvonica. Fakt, je to ako keby urezané, aj keď stena je ukončená falošnými okennými výklenkami, stále si to žiada ukončiť túto časť kostola gotickou vežou. Je to kostol, okolo ktorého sa nedá po ceste prejsť a nevšimnúť si ho. Veľaz nich je schovaných za stromami, budovami, alebo sú na kopci, ale tento je tak umiestnený, že : „Aha! tu som! Odfoť ma!“

Táto krajina je jedna veľká doska, a asi aj celá Litva, neviem. No tu okolo Kaunasu určite. Pri Zapyškis sa našiel aj kopec, teda kúsok za ním, ale len nízky, taký pár metrov vysoký. Máme namierené smer Vilkijos, no zisťujeme, že tu neni cez rieku most, ale kompa. Ale funguje. Máme ďalší zážitok.

Fotíme  kostol vo Vilkijos a pokračujeme na ďalšie „maps.google“ miesto:

*Raudoné*
Sme pri zámku a zisťujeme, že je tu dosť veľké (pre nás) a tiché parkovisko na prespanie. Tu, medzi zámockým parkom a zámkom, no a Julko s Alicou rozhodli a my sme  jednohlasne odsúhlasili, že ostávame. Tak rýchlo pivko a frťana, no a už nemôžeme odísť. Na dnes už aj tak stačilo.
Kaštieľ, či zámok je zase v tom tehličkovom štýle. Majú, alebo teda mali ho v minulosti dosť obľúbený. A mne sa tento štýl veľmi páči. GPS: 55.096809, 23.130473

Teraz je v kaštieli, myslím, nejaká škola, ale samotná budova patrí súkromnej osobe, dedičke, či skôr potomkovi po vtedajších majiteľoch. Je krásne udržiavaný, so záhonom kvetov a veľmi čistým upraveným okolím.

Ďalšie dôležité zistenie, objav na dnes: je tu o hodinu viac.