pondelok 20. júla 2015

Palubný denník karavanistu (4.) - Belgicko/Holandsko/Nemecko

Deň 4. - STREDA

Raňajky, budíček, chladno, lietadiel v noci menej. Odchod - smer botanická záhrada (stále sme v Brusely).  Od cca 10,.45 hod. kolečko po parku + obrovský skleník. Samozrejme aj kaktusy.
 14.00 - po prehliadke a párkoch na parkovisku nákup v malom obchoďáku a smer Antwerpy. Ešte natankovať mimo diaľnice, zo zo samoobslužnej pumpy sme zmaturovali, uvidíme či nám z karty strhnú rovnakú sumu. Tankovanie: 54,53 l (1,199/l) = 65,38 €, stav tachometra 136.459 km.
(strhli presne).

15.30 hod - príchod do Camping de Molen v jachtárskom prístave. Privítalo nás štartujúce lietadlo, ale tuším to bolo prvé aj posledné. Zakempované. Ideme na prechádzku hľadať smer do mesta a Lídl. O cyklistov je aj tu perfektne postarané. Chodníky a prednosť majú tuším vždy. Lídl sme našli, nakúpili, a ceny majú tuším ako u nás.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deň 5. - ŠTVRTOK

*Antwerpy*

Ráno je chladno prší. Mraky sa rýchlo presúvajú, svačinka je zbalená, vyrážame na dvoch bicykloch (všetci štyria) do tunelu. Tunelový podchod je z roku 1933. Niekedy v roku 1956 spravili aj výťah. Myslím, že sa v ňom vozili aj autá, jedno tam určite vojde. A eskalátory sú tiež dosť staré, nazvala by som ich storočné. Stavebný skvost.  Na druhej strane to isté, výťah aj eskalátory.

Tu sme v starých dokoch zamkli bicykle a ideme pešo. Hneď nás chytil dážď, tak sme počkali  pod hradnou bránou. Keď pánbožko tú vodu hore zastavil pokračujeme v začatom výlete okolo radnice, katedrály „Of our Lady“, cez Eiermarkt, ulicu Meir až po Central Station. Za ňou je ZOO.

Ideme do metra. Automat na lístky nám zožerie 2 €, buchnát nepomáha a ani za šľaka nevieme kde sa predávajú lístky na metro. Keď ich konečne máme, ideme metrom na Merkseem, pevnosť s pôdorysom hviezdice. Nič extra, park a pár tehlových budov. Naspäť zase žltou trojkou až po Groen-Plaats a zase okolo katedrály do prístavu pre bicykle. Snáď sa nám už volant neuvoľní. Paráda ! Zase tunel !

Večera - palacinky, opekaná slanina, klobása, cukina.
Fešáci zo susedného stanu upratujú. Ako sa im tam toľko smetí vošlo ? Aj alobalový gril na moju výzvu upratali.
Zistenie na dnes: Antwerpy sú krajšie ako Brusel a do Belgického stanu sa vojde viac bordelu ako do Slovenského.