Stránky

sobota 28. júla 2018

Palubný denník karavanistu (1.) - NÓRSKO

Táto dovolenka vlastne nahradila inú, ktorú sme plánovali. Ale jedného pekného dňa sme boli na veľtrhu karavanov a tam bola prezentácia fotiek cestovateľa Karla Wolfa z Nórska. Prednáška ešte neskončila a už bolo rozhodnuté. Toľko odpoveď na otázku, čo nás napadlo ísť práve sem. Túžili sme po tom dávno, ale ísť tam karavanom sa nám zdalo skôr nemožné ako pravdepodobné.
Ďalšia odpoveď na otázku či sme vopred plánovali kam ideme, na ktoré miesta - áno plánovali, bez toho by sme ani nevyrazili. Ja viem, niekto má rád „na blink“, ale tak sa chodí do Chorvátska a nie do Nórska. Takže plánovala som to už od januára, podrobne, po doporučení len krátke trasy, lebo aj tie tam trvajú dlho, no a precízne s GPS-kami. Najprv treba vedieť čo chcete vidieť, či máte na to, aby ste si dali túru, alebo iba „túričku“, a či je priorita kemp, alebo nadivoko. Mala som pre istotu na každý deň nájdený kemp, aj keď sme tam neplánovali spať stále. Viac-menej len pre hygienické potreby. Takže po vypichnutí bodov a miest čo chcem a čo určite musíme vidieť som začala spočítavať kilometre. Treba sa napasovať do termínu hlavného prvého trajektu, ostatné sa dá prispôsobiť potrebám a náhodným objavom po ceste.
Ďalšia vec na riešenie je strava. Keďže my si nepotrpíme na luxus, väčšina vecí pozostávala zo suchej, práškovej a tak trocha aj mrazenej stravy. Tam sú potraviny drahé, treba sa zásobiť, ale zase tak, aby sa karavan neprevážil. To je dôležité. Kedysi sme dostali radu, že tankovať a dolievať vodu treba až cestou, takže tankuje sa podľa ceny, v tomto prípade to nehrá rolu, lebo sme išli do krajín, kde je cena podobná a drahšia než u nás. Vody sa nikdy neberie plná nádrž, vždy len nutné množstvo a dolieva sa priebežne na benzínkach a v kempoch. A preto treba z auta ešte doma vyložiť všetko, čo určite nebudeme na takejto ceste potrebovať. Teda ťažké stoličky, bočné steny k markíze, hojdaciu sieť a podobný „luxus“. Zhodili sme aj držiak na bicykle, ale to skôr kvôli rozmerom auta na trajekt. Jediné čo sme zobrali a nemuseli sme bol gril, zbytočne ťažký, zavadzal a mali sme ho rozložený len 2x. Takže poďme cestovať:
Deň 1. – SOBOTA – Štart.Dnes nás čaká vlastne jedna z najdlhších ciest. Ťaháme až do Drážďan, tak sa treba poriadne vyspať a v kľude vyraziť. O cca 9.40 sa tak stalo, začíname tradičným spôsobom – natankovať a kúpiť nanuky, bez nich by to nebol správny štart.
Tachometer ukazuje 153.342 km, natankujeme plnú za 73,-€, a ideme na váhu do zberných surovín. Tá ukazuje 3 580 kg, je to dobré, máme len 80 kg preváženie, to sme ani nečakali. Treba začať jesť aby sme to znížili.
Cesta – klasika – česká diaľnica jedna katastrofa,  hitlerove kocky a potom opravy na cestách, ale aj tak lepšie než cez dediny, vydržíme to. O 16,25 hod. prechádzame hranice s Nemeckom a okolo 17-tej sme už v Drážďanoch. Podľa pripravenej GPS sme našli stellplatz, nestojíme tu však, ale kúsok vedľa na parkovisku. Spať pôjdeme inde.
Drážďany sú staré historické mesto. Už dávno sme sem chceli ísť, tak sme to takto spojili s našou dovolenkou a pozrieme si aspoň ten najkrajší stred mesta. Mapu sme nemali, ale stiahla som si z maps.google náhľad kadiaľ sa tam dostaneme. A nebol s tým problém. Je to mesto ležiace na oboch stranách Labe, podobne ako Praha. A má tiež svoj most – Augustusbrucke. Bohužiaľ, zrovna je v rekonštrukcii, ale posedeli sme si aspoň na nábreží kúsok od neho, za chrbtom s historickou budovou Drážďanskej akadémie umenia. Mesto patrí k mýtickým Fénixom, pretože v polovici februára 1945 bolo bombardovaním zrovnané so zemou, no vstalo z popola a jeho historické budovy sú prekrásne.



Tachometer ukazuje 153.827 km keď večer dotankovávame zase do plna za 62,-€.
Na nocľah sme si zašli 13 km za mesto na ďalší stellplatz ku predajni karavanov - aspoň sme sa tak trocha cítili ako v kempe. Dá sa spať aj za vatikánsku cenu, my sme si zaplatili len elektriku. Tá sa platí mincami na stĺpe elektrickej skrinky, ako automat, koľko mincí hodíš, tak dlho ti pôjde elektrika. Za 50 centov sme elektrikovali do rána.
GPS miesta:51.128414, 13.709469



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára