štvrtok 31. júla 2014

Palubný denník karavanistu - Taliansko (9.)

6.deň - piatok

Ráno sme pochopili cenu kempu. Klasika, bulharské záchody, za karavanom kempingové smetisko, všade okolo samí domorodci s karavanmi a predsieňami plných umelých kvetov a kopou nábytku. Vyzerajú ako natrvalo zakempovaní. Hlavne, že sme sa dobre vyspali, ale ideme ďalej. Tento kočovnícky kemp nám neni moc po vôli. Chalani sa povozili autom a našli krásny kemp Athéna, len kúsok odtiaľto. Myslím, že patrí k mestu Paestum, je priamo pri pláži, tú máme len cez plot. Sú tu tiež bulharské záchody, ale aj misa. Je priestranný, veľký, takmer ideálny. http://www.campingathena.com/en/

7.deň - sobota

Máme spolubývajúcich. MRAVCE ! Vravela som, že kemp je takmer ideálny. Zatiaľ ich je "přiměřene", zametáme, vyháňame.
Doobedu sme si spravili bicyklový výlet do Paestumu, miesto ktoré som mala v pláne trasy.
Je tu internet !

Paestum.

Staré mesto postavané grékmi, postavené v 540 - 450 p.n.l.. Je na rovine, dá sa tu aj dobre zaparkovať, je tu múzeum, tu sa aj vstupenky predávajú do areálu. My sme len zvonku pokukali, je to pomerne veľký priestor k kopou "kameňou". Je tu pekne, ale stačí nám pofotiť spoza plota. Sú tu tri najväčšie zachované chrámy, ktoré sú na všetkých pohľadniciach.

Poobede ideme na pláž. Mravce sa zatiaľ nenápadne sťahujú do nášho karavanu. Hm, asi ho máme krajší než Martin, lebo k nemu sa ich až tak moc nesťahuje. Budeme väčšia rodina.
Bojujeme s okupantami, vraždíme, zametáme, striekame niektoré miesta s repelentom. Do rána uvidíme kto vyhráva.
Máme nových susedov. Talianov. Vozia v karavane polku domu. Chladničku, skrinky... no všeličo, neviem či aj pračku tam nemajú. Z karavanu cez okno vyložili veľkú, asi 2-mertovú skrinku (nie vysokú, širokú) na nožičkách a prišrobovávajú dvierka. Vykladajú veľkú chladničku, stavajú ďalšie dva stany pred ich karavanový prístrešok. Rozťahujú koberec a všetok ten nábytok. Ani ich neni tak moc ako veľa priestoru potrebujú. Večer prišiel aj (asi) ich dedko s babkou. Stavajú plot, pritĺkajú stĺpiky.

8.deň - nedeľa

Mravcom máme už asi všade a talian ešte stále stavia plot. Taký ten harmonikový, čo sa natiahne do dĺžky. Stále pritĺka kolíky čo ho majú držať.
Konečne sme sa dozvedeli že tu v kempovom obchode predávajú púder na mravcov, obsýpame kolesá aj hevery. Bijeme, vraždíme. Ale aj tak je tu krásne, čistá pláž, ľudí... nie moc, tak akurát. Tu by som vydržala aj týždeň.