sobota 20. augusta 2022

Chorvátsko na týždeň (6.)

Deň 6.- PONDELOK

Dnes je v pláne po raňajkách cyklovýlet. Teda len my dvaja, zvyšok posádky bude mať kľud v kempe. Adam s Marekom (z Martinovej skupiny) nám spomínali pláž niekde na druhej strane mestečka, za kopcom. Podľa mapy, ktorá bola zavesená v prístave sme orientačne vedeli kde to asi je, no pomoc navigácie sme ocenili hneď ako sme zablúdili na úplne inom konci mesta. Najprv sa bolo treba odviezť do prístavu trajektu na severnej strane, tak sme si tu obišli kamennú pláž po betónovom chodníku s nádejou, že sa niekam dostaneme. Omyl. Otočiť bicykle a tou istou cestou naspäť. Sem to boli nejaké tri kilometre, ale potom už GPS makala ako mala a s pomocou pár smerových tabuliek popri ceste sme našli správny smer. Po zhruba dvoch kilometroch sme ju objavili – pláž Cigánka. V tomto počasí to bolo porovnateľné s radosťou Krištofa Kolumba, aj keď neviem, v akom období on objavil tú svoju Americkú pláž.

Parkovisko je nad plážou, vyštrkované a len sem sa dá dostať autom, ďalej už nie. Ďalej je cesta pomedzi kríky, stromy, po piesku, kameňoch a dolu kopcom. O posledný prístupný strom sme si opreli bicykle a dolu už sa išlo ľahšie. Malá skrytá pláž volá turistov svojou romantikou. Je tu viac podobných pláží, aj nuda pláž je tu. A tu sa tiež takí našli. My sme sa okúpali, usušili a ideme naspäť. Smejem sa, keď si uvedomím s odstupom času, ako som si prezliekala plavky. No vtedy som nevedela, že aj táto pláž je nuda. A pritom kúpať sa bez plaviek je veľmi príjemný pocit. Teplota vzduchu dosahuje zase 35-37°C a to už nie je bohviečo na takýto výlet. Už aby sme boli v kempe. Naši nemeckí susedia ráno (po dvadsiatich dňoch) opustili svoje kempové miesto a už sú tu noví. Na jednej parcele dva autokaravany spolu, partia dvoch rodín. Kúpanie po takej ceste padlo dobre, dali sme dohromady asi 15 kilometrov.