Stránky

štvrtok 16. februára 2023

Záhradkári na Trans-Carpathii. (časť 1.)

 Team Skoda 1000 MB,  

najstaršie auto na akcii.

majitel Martin Vajda a navigátor Daniel Líška, obaja Ing, obaja bývalí riaditelia

2 kategorie : 2wd a 4wd, 39 účastníkov

Štart 4.2.2023 -9.30h Mošovce, kemp Drienok.

Tachometer Vrbové: 40.400 km

Totok celé vzniklo z nudy, ked som furt na tom onom IG (instagrame), našiel som tam ja, navigátor, inzerát na nejaku zimnu rally. A kedže môj ešte stále kamarát nemá IG ale velkú nudu má, tak som to poslal jeho synovi Adamovi, že totok asi bude dobrá akcia. Neviem či to Adam tatkovi ukázal, ale potom neskórej som sa martina pýtal či to videl. A zrazu prišla informacia per telefon, že on by išiel a že nás už ide prihlásit. Tak definoval bez odsúhlasenia názov tímu, hoci som polovicu platel aj ja, tak nebolo vóbec nutné to ani konzultovat, vidno že je bývaly riditel. Potom keď sa to blížilo a ja somár som tiež proaktívne kúpil čínske kúrenie „značky bufík“ som zistel ,že mne sa tam asi ani moc nesce. Ale už som len furt pil vitamín značky C, aby som bol moc zdravý, lebo martin je bežec maratónista a on je furt asi zdravý, takže ščastie, že by ochorel, moc nehrozilo, takže asi tam budeme naozaj muset íst. Už aj jeho cicuš to pochopila, len moja láska mi závidela, že sa tam nevejde hoci je dost maličká a nakonec som jej aj navrhel, nech šak ona ide miesto mna a bude lepšie naviguvat jak ja, ale ona sa len smála. Potom prišli inštrukcie na 40 strán až sa mi zatočela gebula, musel som sa zeznámit se systémom telegram a nahodit po večeroch 190 gps bodov do mobila, keré máme na výlete kuknut a na nich zbierat jakési vločky zimné. Martin poctivo vymenil šecky 4 pneu za univerzálne DEBICA z PL, a tie sa nakonec velmi dobre aj ukázali v jazde. Zateplil čast od motora, odmontoval zadné operadla na jedno (moje) dobré doporučenie, šecko skontroloval, až na tie blbé tlmiče 😊

Štartujeme v piatok.

PIATOK - 3.2.2023

Martin sa po ceste ke mne zastavil u šeckých známych a na štastie aj u Roba v Častej, vedla Modry, kde vymenil ľavý gumový držiak motora ludovo silentblok. Takže k nám Martin prichádza pred jednu poobede, dostáva zdarma dobrú polievku, kávu a aj slušnú huspeninu od môjho nádejného zaťa Jozefa. Zistujeme, že už by sme mali isť pomaly aj balit do auta veci, tak ideme. Najskôr montujeme tzv. záhradku, takže sme už veční záhradkari. Potom to šelijako kombinujeme, máme veľa náhradných dielov, pneumatiku, varič, naftové kúrenie a svoje oblečenie, spacáky a jedlo a trocha pálenky. Po hodinke už aj lopata plastačka je uvazana hore. Dúfame, že tu IKEA bednu na streche nebudeme nikdy otvárat, ale bude to omyl. Potom prichádza cicuš na bakelitovom motorovom čiernom drakovi. Šeci nám mávaju ked odchádzame, ale po tajme su rady, že sa nás zbavili. Moja mi inštalovala nejakú fajnovinku na čiernom mobile čo mám, aby ma furt doživotne sledovala dze som. Asi to bude dobrá vec, tak tvrdila, a ja jej už rok celkom verím ked ona niečo povie. To ale inokedy vysvetlim. Dnes sa len presúvame do Poluvsia asi 100 km, čo je bližšie ke štartu. Tam máme my Líšky kamošov karavanistov - Julko navrhuje, že nam poskytne spanie a že trochen u nich aj pokecáme. A veru sme kecali. Prišli sme tam tušim okolo pol osmej, alebo o 3 minuty skórej, ešte ani nemali porádne dvor odhrnutý od snahu. Tak tahame fešandu teda tisícku hore ke garáži. Robime fotečku. Už druhu, lebo prva bola ve Vrbovém. Vymiename si vecné dary a pusinky. Aj Alicka je doma, čo je dost vzácne. To je Julkova manželka. Večer kecáme do polnoci. Mame aj štrudlu, kerú dostaneme aj na cestu. Ideme spat, bohužial moj vedúcko ide vedla, ale moc sa nebojim ved mam v izbe veľa Ježiškov na stene tak dobre zaspim. 








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára