Stránky

štvrtok 16. februára 2023

Záhradkári na Trans-Carpathii. (časť 8.)

 PIATOK - 10.2.2023 – najdlhšia trasa za jeden deň !

Tento deň sme dali okolo 410 km, trvalo to vyše 13 hodín sedenia v aute. Niekto len točí volantom, ani spojku porádne nestláča, lebo ju šetríme, ale niekto 13 hodin poctivo naviguje a kontroluje trasu!

Ráno sa premazávalo spojkové ložisko pri -21°C olejom, kerý musel byť predtým na radiatóri, lebo ložisko nám píska. Moc to nepomohlo. Presúvame sa 80 km po asfaltovej ceste do Brašova, dnes chceme auto šetriť, včera dostalo zabrať. Ževraj zase chceme spať túto noc v aute, už sa cítim ako doma ked moja vie, čo chcem. Vonku je teraz okolo 10.30 hod, teplota -16 a slabá hmla. Pred cestou číslo 112G štelujeme spojkové ložisko a Martin čistí aj sneh z podvozka a blatníkov. Ja mám veľkú potrebu popozerat okolo stojace autobusy. Našiel som tam pekný vrak, asi tam stojí už dlho opustený.  😊

Varím káwu, luncheon a kŕmim dvoch bielych psov. Ten starší kríva, ušla sa im aj šoférova žemlička, on neni moc hladný lebo len šoféruje. Ideme ďalej. Ide oproti sypač a kedže ľavé malé okienko musí zase vetrať, tak sa tade dostane do auta piesok až na kolená vodiča. Ideme dole z vrcholu, ktorý sme spolu dosiahli za slnečného počasia. Bolo to krásne. Presúvame sa ďalej, fotím po ceste plechového Ježiška. Kedže večer spíme v aute, tak dávame Erike voľno s hladaním izby a ona ide teda na stretnutie ževraj kaktusárov, kto vie.

Cesta do Curtea de Agres – vynechávame bod cez les, teda nejdeme ani na viadukt . Máme umyté auto za 7e. dnes som počul, že chceme isť čo najviac teda čo najbližšie k cielu. Prichádzame tušim na cestu 7A čo ide až k jazeru Vidra a tam to plánujeme zabalit. Je to vyše daľšej hodiny jazdy, po ceste vymieňame H4 , platil som ju ja tak je asi moja . Erika sa bojí viac o šoféra ako o muža či ešte vládze. Veď ale len toči volantom. Ale jazero Vidra nás sklamalo, miesto bolo zablokovane a točili sme sa pod hrádzou v poslednej diere, kde by sme chceli spať a ešte skoro bez signálu. Tak sa vraciame a na telegrame mi píšu chlapci, že spia na križovatke s Transalpinou, je to ešte daľších 25 km ale ideme tam. Prichádzame tam až po desiatej večer, auto z LV nam ešte trocha bliká majákom, my zase všetko vybaliť, sedadlá spoločne zatlačit do roviny, kúrenie vybrat, napojiť bateriu, namontovat hadicu do okna. Ešte popri tom sa dva krát utrhne čínske očko červeného káblika, ale máme ten super nožik čo vie dobre rezať, ale tento krát je v lepších rukách. Ja by som sa v tej zime určite zarezal mojou šikovnostou. Pri -18 st. kúrenie dávame na vyšši stupen 3, teplota ide v aute na okolo tušim 16 st.




 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára