Stránky

streda 23. augusta 2017

Palubný denník karavanistu (12.) - RUMUNSKO

Deň 12. - STREDA
Vstávame o 9.00. Dnes sme mali ťažké rozhodnutie - ideme domov alebo ešte niekde niečo okukneme ? Je streda, je škoda ísť domov. Pôjdeme do Ostrihomu alebo Štúrova a tam ostaneme.
Ešte som si spomenula na včerajší zážitok z hraníc. Videli ste už valník (auto) na odvoz áut ako mal naložený príves (na odvoz áut) a ešte ťahal príves (na odvoz áut) na ktorom bol naložený valník (na odvoz áut).
Na ceste za Szegedom nás zastavili policajná kontrola: Jó napot, cigarete, kartonok ?  Kontroloval aj kufor, vošiel dovnútra, nakukol do kúpelky (do toho bordelu). Danke (lebo Danko reagoval po nemecky). Asi majú skúsenosti s pašerákmi. Vtedy nás napadlo - no a čo keď by sme viezli ten ukradnutý kilometrovník ? Ako by reagoval a ako by sme mu to vysvetlili ? No asi by sme to zvalili na decká, nie ten betón, ale tú výhovorku. 
Ešte som si jednu zastávku vymyslela, takú neplánovanú. Po sklamaní z Bukureštianskej botanickej záhrady som našla po ceste tú Budapeštiansku. Tá by mi mohla vykompenzovať straty a ujmy na mojej psychike. Takže ide sa tam.
Stihli sme ešte v Tescu nejaký nákup a hurá kaktusy.

Ešte sme len prešli vrátnicou - vstupom a už rana pod pás. Eurá neberú a kartou sa vstupné zaplatiť nedá. Chápete to ??? Že vitajte turisti ? Takto ma vytočiť a ešte som nič nevidela. Tak sme ujovi strčili jediných 200 Forintov a nejaké eurá aby nás pustil a on nás pustil. Ušetril zdravie aj sebe, aj mne. 
Pekná záhrada, obrovské lekná, mäsožravky, neuveriteľne veľa bromélií, dokonca som po dlhom čase zase videla monsteru, kopa druhov papradí... Bolo čo pozerať. Keď sme prišli do skleníku kaktusov a sukulentov, bolo to už poslabšie. Niežeby tam nemali kaktusy, to nie, ale vyzeralo to, ako keby túto časť zrovna prerábali, alebo rušili. Kopec rastliniek bolo vysušených, smädných, scvrknutých. Možno obnovovali zbierku, lebo v miestach kam sa nedalo ísť mali aj pekné zdravé rastlinky. Priznávam, prekročili sme šnúru so zákazom a fotila a pozerala som aj ďalšie "zakázané" kaktusy.

O 16.30 sme sa vybrali k hraniciam. Pozreme Ostrihom, teda kemp a uvidíme. V Štúrove bude hlava na hlave a to nás nebaví. Takže kemp Gran Kemping Esztergom.  Málo áut, kľud, bazén (takmer prázdny) a slniečko ! Ostávame, okúpeme, ospíme a... koniec dovolenky, škoda. Večer prišli cyklo-turisti, už takmer po tme stavali tri stany, manželia so štyrmi deťmi. Hovorili česko-holandsky, chvíľu tak, chvíľu tak. Povedala som si, že ráno sa spýtam odkiaľ sú, ale kým sme vstali, už ich nebolo. 
Kemp - za 30,-€, web: Gran Camping Esztergom



Deň 13. - ŠTVRTOK
Tento deň nebudem samostatne rozpisovať, už sa nič zaujímavé nedialo.
Ráno sme sa ešte okúpali v bazéne, zbalili "švestky" a o 13-tej sme išli domov. Kvoli nešťastnej a vážnej havárii, ktorá bola aj v telke sme mali dosť veľkú cestnú obchádzku. Domov sme prišli pred 16-tou. Stav tachometra: 150 880 km.
Sumár dovolenky:
Prešli sme 3 060 km
Dovolenka nás vyšla na 960 € vrátane potravín, suvenírov, nafty, kempov, káviarní a podobne. To znamená, že v prepočte na osobu je to 120 € na osobu a týždeň.
Videli sme 12 krásnych miest, plus Maďarsko, kempy nerátam.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára